Islamic Widget

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Selasa, 22 Februari 2011

siapa mahu sakit?

Siapa yg mahu sakit?
Mendengar sahaja soalan ini, sudah rasa tidak releven utk dijawab.
Ya, manusia memang tamak.
Apabila sakit, nak sihat.
Apabila sihat, nak cantik.
Apabila cantik, nak bergaya.
Semasa bergaya, nak yg mahal, jadi terus rasa nak kaya.
Semuanya nak sempurna.

Tetapi, apabila diminta menyempurnakan keislaman dan keimanan diri,
Jawapan utama: "ala, nobody perfect"
Tak pun, akan jawab: "ala, aku tak buat semua tu bukan bermakna aku tak baik tau"
bak kata om puteh,:"don't judge a book by its cover"
nak judge cover macam mana, kalau cover pon takde...
ishk, ishk, ishk

Itu lah manusia dgn sikap pentingkan diri sendiri.
Erti kenikmatan hanya dirasai setelah kehilangannya.
Apabila ditimpa sakit, baru rasa manisnya sihat.

Tapi awas!
Apabila anda sakit, sedarlah bahawa ia salah satu tanda kasih ALLAH pada anda.
Tak percaya?
Bukankah sakit itu menghapuskan dosa kecil?
Lagipun, ketika sakit,...
Kita akan lebih ingat Dia, 
Lebih bergantung pada Dia, 
Kurang melakukan laranganNYA.

Bersyukurlah, ujian datang dalam bentuk yg mendekatkan kita padaNYA
Jika istidraj yg mengambil tempat, adakah kita akan sedar?
Tepuk dada tanya iman.


p/s: apabila seorang saudara seIslam kita sedang sakit, maka doakanlah dia.
Jika anda rasa saya saudara anda, maka doakanlah saya..
Saya sedang diuji dalam kasih sayangNYA.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Jangan kutuk aku tau (n_n)