Islamic Widget

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Ahad, 16 Oktober 2011

zooooooauuuumm

Tadi aku pergi zoo…yeay [jom tepuk tangan macam anjing laut]…akhirnya, setelah 20 tahun hidup, aku dapat juga menjejakkan kaki ke Zoo Negara. bukannya mak abah tak pernah bawa gi zoo Melaka, tapi waktu tu aku baru berumur dalam lingkungan 7 bulan…hah?..[yup, korang tak salah baca, 7 bulan!]. So, apalah sangat yg aku boleh tengok melalui perspektif budak berumur 7 bulan.
Aku pergi dengan classmate. Classmates + aku = 19 orang, tapi  - seorang =18 orang. Maka, kami berlapan belas ni naik la 4 biji kereta pergi zoo negara. Dengan semangatnya kitorang budak perempuan bersiap sebelum 8.45 pagi, tapi budak lelaki siap lebih kurang setengah jam lepas tu…[kitorang memang suka sangat tunggu diorang bersiap-ayat sarkastik- ]. Dipendekkan cerita, kitorang sampai lebih kurang pukul 10 lebih. Kredit to driver~terima kasih daun keladi =).

Harga tiket RM20, tu kalau bawa Mykad la. Nampak macam mahal, tetapi DEMI MELIHAT PAK GAJAH n friends, aku sanggup bayar. Kitorang pon menjelajah dengan agak jakunnya. [tapi aku CONTROL jakun, tengok pon dari jauh je…tak padahal TAKOT] huhu. Nak dijadikan ceritanya, classmate aku sorang ni injured time masuk match bola baling semalam. Kesian aku tengok, terjengkit-jengkit. Tapi, serius aku kesian+simpati+tak sampai hati. Dah la dia yg drive tadi. N dia gagahkan la juga diri utk berjalan bertongkatkan payung. Tapi, manalah larat nak menjelajah zoo dengan gaya macam tu. Tapi adatlah, ORANG DEGIL. [jgn lah dia baca,…=P].

Setelah menyaksikan pertunjukkan anjing laut n friends, kawan aku tadi tu pon akur lah terpaksa menaiki WILCHA. Serius macam _akcik2. Kesian dia. Muka pasrah je. N tadi aku pon berpeluanglah menolak kawan aku yg berwilcha tu. Sebenarnya aku nak rasa sendiri, betulkah roda adalah teknologi yang mampu mengurangkan rasa berat beban? N jawapannya YA! Aku mampu tolak kawan aku yg lebih kurang 2 kali ganda drpd berat aku. [best gak tolak wilcha ni].

Hah, alang2 cerita pasal ala2 kajian ni, tadi aku sedar something, yg aku ni memang pelik. Bayangkanlah, tadi aku masuk kawasan akuarium ikan, (memang semua ikan2 tu unik n cantik! Subhanallah) tapi bukan tentang ikan tu yg menarik daya berfikir aku. Tapi aku fikir pasal tekanan air n ketebalan cermin akuarium tu. Pelik kan? Tak padahal aku da lupa pon semua rumus2 fizik tu. N aku tak dapat A1 pon subjek tu utk SPM.

Ok, berbalik pad cerita zoo tadi, kitorang tengok gajah, zirafah, buaya, ular, kura2. Tapi, apabila kami ingin teruskan penerokaan kami, dengan romantiknya hujan turun. Bagus juga sebenarnya, apabila hujan, semua baru nak ingat solat zohor (astaghfirullah). Lepas solat, kitorang sempat tengok harimau yg sibuk melepak berdua-duaan. N hujan pon terus lebat. Kami berlindung. Sempatlah juga denga singa mengaum,…auuuum. Bunyinya pelik, macam bukan keluar drpd peti suara.

Lepas soksek2, kami pon keluar, ambil gambar, makan2 kat food court mall mana entah n balik. Sekarang sakit tulang belakang + pinggang + perut = (penat + sengal)x2
-tamat-

*wilcha= wheel chair
* nak pergi zooo, buka mata luas2, tutup hidung rapat2...

Note 1: mentang2 tengah rajin, satu hari sampai 2 post, melampau. 
Note 2: mesti korang pelik kenapa aku label cinta kat cerita ni. Jawapannya, ada tersirat dalam kisah ni. [pandai2 la korang fikir...selamat berfikir!]

2 ulasan:

  1. Salam...

    Ko tak suruh kawan ko pusing2 tangan?


    Aku usik ko.. Bukan kawan ko... :-)

    BalasPadam

Jangan kutuk aku tau (n_n)