Islamic Widget

Sabtu, 26 Februari 2011

sikap bekerja li 'check' dan bukannya LILLAHITAALA

Seorang guru berkata pada anak muridnya...
" awak ni, cuba datang kelas awal!"...(sebenarnya murid2 tu terlewat krn kelas yg sebelumnya habis lewat)...

Tetapi, murid2 tersebut pun redha jelah dimarahi krn mengenangkan memang salah mereka tak stop cikgu sebelumnya apabila masa dia dah tamat....

Tetapi dalam fikiran salah seorang murid ni, dia terfikir sesuatu...
"eh, cikgu ni dah berubah ke? kalau ikutkan, dia lagi selalu tak masuk kelas dgn macam2 alasan...kadang2, yg tak munasabah pun ada..."

Cikgu tadi menyambung lagi 'nasihat'nya....
"Patutnya, awak lambat 10 minit, kita kena balik lewat 10 minit".

"wah, ni lagi maju, memang best lah,...cikgu dah betul2 berubah...cikgu dah jadi cikgu yg amanah dgn masa...dah jadi cikgu berintegriti!!!"

Murid tersebut dah mula berbunga2 dihati mengenangkan sikap gurunya yg dah berubah ke arah kebaikan...

Tetapi, kuntuman bunga dihatinya mati tiba2 apabila cikgu tersebut menyambung lagi nasihatnya...
"awak semua ni, tahu tak yg sekarang guru besar selalu buat checking terhadap cikgu2, kalau dia tahu saya tak mengajar kamu ikut jadual, habislah saya...kalau nazir datang check macam mana? apa saya nak jawab?..."

"Ni, kerja saya bagi, kenapa tak siapkan? Kalau guru besar check buku awak mesti saya yg dipersoalkan"

"Tapi cikgu, kenapa latihan yg dah dulu2 cikgu tak tanda lagi?"

"Oh, tu saya tak sempat! Awak tanda sendiri jelah"

Hah, itulah dia hakikat...
  • Jangan masuk kelas lambat, sebab takut guru besar check.
  • Jangan tak siap kerja sekolah, takut nazir check.
  • Apabila cikgu takde dalam kelas, awak kena duduk library...jgn duduk dalam kelas, nanti kantoi saya takde...lagi2 dgn guru besar.
SEPATUTNYA,...
LAKSANAKAN SEGALA TANGGUNGJAWAB LILLAHI TAALA...KERANA ALLAH TAALA...
BARU SEGALA URUSAN MUDAH DILAKSANA.
....selamat segala perhitungan di dunia dan akhirat....
...anak2 murid pun tak konfius dgn maksud nilai amanah dgn masa...
.. baru terjana generasi yg berintegriti..

INGAT: ALLAH SENTIASA BUAT 'CHECKING'!!!!

p/s: kisah ini bukan sahaja boleh berlaku di sekolah sahaja..
       boleh diaplikasikan di mana2 shj..
       sama ada di IPT, pejabat, dan segala institusi berkaitan...

pesanan pengarang
orang bawahan sentiasa belajar daripada orang atasannya...jadi, orang atasan bertanggungjawab mencorak sikap generasi yg bakal menggantikan posisinya suatu hari nanti...baikkah @ burukkah????





Selasa, 22 Februari 2011

siapa mahu sakit?

Siapa yg mahu sakit?
Mendengar sahaja soalan ini, sudah rasa tidak releven utk dijawab.
Ya, manusia memang tamak.
Apabila sakit, nak sihat.
Apabila sihat, nak cantik.
Apabila cantik, nak bergaya.
Semasa bergaya, nak yg mahal, jadi terus rasa nak kaya.
Semuanya nak sempurna.

Tetapi, apabila diminta menyempurnakan keislaman dan keimanan diri,
Jawapan utama: "ala, nobody perfect"
Tak pun, akan jawab: "ala, aku tak buat semua tu bukan bermakna aku tak baik tau"
bak kata om puteh,:"don't judge a book by its cover"
nak judge cover macam mana, kalau cover pon takde...
ishk, ishk, ishk

Itu lah manusia dgn sikap pentingkan diri sendiri.
Erti kenikmatan hanya dirasai setelah kehilangannya.
Apabila ditimpa sakit, baru rasa manisnya sihat.

Tapi awas!
Apabila anda sakit, sedarlah bahawa ia salah satu tanda kasih ALLAH pada anda.
Tak percaya?
Bukankah sakit itu menghapuskan dosa kecil?
Lagipun, ketika sakit,...
Kita akan lebih ingat Dia, 
Lebih bergantung pada Dia, 
Kurang melakukan laranganNYA.

Bersyukurlah, ujian datang dalam bentuk yg mendekatkan kita padaNYA
Jika istidraj yg mengambil tempat, adakah kita akan sedar?
Tepuk dada tanya iman.


p/s: apabila seorang saudara seIslam kita sedang sakit, maka doakanlah dia.
Jika anda rasa saya saudara anda, maka doakanlah saya..
Saya sedang diuji dalam kasih sayangNYA.

Sabtu, 12 Februari 2011

menjadi ikutan??? yeke?

Assalamualaikum kawan2,...para daie yg aku sayangi lillahi taala..
Dikala ramai antara kita, para daie (kalau korang malu nak menggelarkan diri sbg 'daie'
korang boleh gelarkan diri korang 'khalifah' 
[(^___^)hehe lagi BERAT gelaran tu],..

hah, sambung balik ayat tadi...


Dikala ramai antara kita, para daie yg sedih dgn feedback yg kita dapat after berpenat lelah berdakwah, berbuih mulut menasihat, bersakit kepala memikirkan metod lain yg sesuai nak digunakan kpd 'objek dakwah'...

Tapi, bergembiralah wahai para daie, kerana tanpa korang sedar, sebenarnya setiap AMAL KEBAIKAN (ibadat) yg insyaALLAH totally lillahi taala tu sebenarnya adalah salah satu metod dakwah.

Mungkin amalan anda hari2 berjalan ke musolla yg tak kira hujan ke, berteman ke, tak berteman ke,...tu sebenarnya telah membuka pintu hati seseorang utk mengikut jejak anda..

Ok, satu lg contoh lain, mungkin ketekadan anda memakai tudung labuh, dikala org lain membelit diri sendiri di dunia n akhirat (pakai tudung tp tak tutup aurat), sebenarnya telah membuka pintu hati seseorang untuk melabuhkan sedikit tudungnya, utk menutup bahagian precious diorang tu...

Anda akan jadi sumber inspirasi seseorang utk berubah menjadi lebih baik...

Subhanallah, Allah menjadikan dakwah tanpa SUARA korang suatu pencetus penghijrahan org lain...
Oleh itu, jgn putus asa jika dakwah korang seperti tidak mendatangkan hasil krn mungkin tanpa korang sedar, korang dah merubah hidup beberapa org ke jalan yg benar..
* kalau korang tak percaya,...aku cerita dua kisah benar kat korang...
suatu hari, di padang sebuah ipt, terdapat 6 orang muslimat berjalan pulang drpd berusrah..maka, berbual-buallah 2 orang drpd mereka...

farah: durrah, ko tahu tak sebenarnya, aku selalu nampak ko pergi surau sorang2..aku tengok
ko bukanlah jenis takde geng, tapi ko berdikari...tak bergantung dengan orang lain.

durrah: ........(tak tahu nak jawab apa)

farah: sebenarnya sebab tengok ko lah sekarang aku selalu pergi surau..

durrah: Allahuakbar,...(durrah terkesima krn mengenangkan betapa besar nikmat Allah beri pdnya waktu itu...perasaannya hanya ALLAH yg tahu) 
 --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

satu lagi kisah...
terdapat dua orang hamba ALLAH, selalu mengamalkan membaca Al-Quran after solat subuh..tp yg seorang hanya membaca ayat Al-Quran, manakala yg lagi seorang baca ayat, dan terjemahan sekali...

setelah sebulan tinggal di bilik yg sama, 

atirah: durrah, akak dah beli al-quran baru, yg ada terjemahan sekali..murah je..
            yelah, akak rasa macam nak mendalami al-quran, boleh tahu maksud sekali..
durrah: oh..yeke akak, baguslah..(sambil tersenyum, durrah menyebut hamdallah dalam hati)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

dua kisah ni kisah benar, tp aku dah tukar nama utk mengelak perkara yg perlu dielakkan.

See, Allah bagi nikmat kpd para daie tanpa kita sedar.
tapi, aku tak bermaksud suruh korang berhenti berdakwah dgn suara korang,...teruskanlah perjuangan korang...kerana segala usaha korang akan mendapat balasan daripada ALLAH, insyaALLAH... 

Rabu, 9 Februari 2011

APA HEBATNYA AGAMA LAIN SELAIN ISLAM.' - TOLONG BACA !!!

SUMBER DARIPADA:
http://www.facebook.com/note.php?note_id=177058185655933&id=100000741040838

'Pernah dengar cerita Aisyah Bukhari yang murtad tak lama dulu? Suratkhabar banyak menutup kes ini kononnya untuk menjaga perkauman, tak nak terjadi kacau bilau. Kes Aisyah yang murtad dan banyak kes murtad lain ditutup sedemikian rupa atas alasan bercinta, ikutboyfriend.

Cerita yang akan saya bawa ini agak panjang tetapi sekiranya kamu seorang Islam yang peka dan sayangkan agama kita Islam, buatlah sesuatu, paling kurang fowardkan email ni kepada saudara kita yang tak tahu menahu. Ataupun selemah-lemahnya, berdoa agar kita semua serta saudara-saudara kita terselamat daripada fitnah akhir zaman yang paling besar ini.

Ini bukan cerita rekaan saya tetapi hanya petikan dari ceramah yang saya dengar dari mulut peguambela kes ini Zulkifli Nordin di Madrasah Hidayah. Murtad dikalangan orang Melayu kini sudah menjadi ancaman kepada kita. Indeks pencemaran akidah mengikut jabatan statistik dan perangkaan Tahun 1989 aje, 4776 orang Melayu mohon tukar nama dari Melayu kepada bukan Melayu atas alasan keluar dari Islam.


Tahun 1997, bila Saari Bustamah mengambil alih jawatan mufti dari Datuk Hashim Yahya, perkara pertama yang disentuh adalah murtad. Menurutnya sehingga Julai 1997, 3,000 orang murtad di KL sahaja. Tahun 1998 saja, 516 orang sudah murtad. Aisyah bukan kes pertama murtad, sebelum ini dah beratus kes timbul tetapi ditutup oleh pihak tertentu.

Setakat kes Aisyah, dah 40 fail murtad dikendalikan oleh saudara kita Zulkifli Nordin. Mengapa kes Aisyah ini kita rasa ralat sangat? Kes ini satu simbol yang tunjukkan pada kita orang Melayu. Sistem pertahanan akidah kita amat rapuh. Akidah kita diserang ditubi dari segala sudut. Yang kita tak nampak dengan menggunakan system perundangan dan kehakiman kita sendiri.

Kes ini boleh dilihat dari 2 sudut.

1.Bagaimana orang macam Aisyah boleh murtad 2. Bagaimana orang kafir laknatullah boleh menggunakan sistem hakiman kita untuk merampas anak orang Islam untuk dimurtadkan?

Apa yang berlaku kepada Haji Bukhari setelah 25 tahun didik anak dengan pengisian Islam yang hebat. Sedang dia mengimamkan sembahyang terawih di masjid tahun 1997 anak dia sedang dimurtadkan dirumah.

Aisyah adalah gadis Melayu biasa yang didedahkan dengan ilmu yang sepatutnya. Dalam keadaan macam tu, dia takkan murtad. Dihantar ke sekolah agama, dia belajar hingga tingkatan 6 atas dan boleh melayakkan diri jadi ustazah kalau dia hendak, dan layak melanjutkan ke peringkat Universiti Al Azhar kalau dia hendak . Dia dibesarkan dalam suasana yang bapanya imam. Datuknya juga imam yang dah berpuluh tahun imam Haji Tahir. Dia juga hafal surah Yasin. Dalam ertikata, tahu ayat apa, surah ke berapa yang dibacanya, ayat apa yang jadi azimat, semua dia tahu. Itu hebatnya Aisyah. Surah Sajadah pun dia hafal ... Masuk ITM dia terlibat dalam gerakan Islam. Dia didedahkan dengan gerakan Islam, dia tahu kelemahan-kelemahan Bible. Dari segi keterampilan, dia budak perempuan Melayu seperti biasa, pakai tudung dengan baju kurung bunga-bunga. Takde apa yang pelik pada dia, duduk di lembah keramat AU5C. Kakak dia pun macam itu juga keterampilannya. Tiap-tiap hari telefon bapanya lapor isu terkini. 2 tahun di KL begitu. Hari terakhir dia telefon 19 Nov 1997,

'Assalamualaikum ayah! Ni Intan (nama manja) cakap. Intan nak bagitahu, Intan dah kristian.'


Bayangkan hati seorang bapa. Kita sendiri heran macamana dia boleh murtad. Aisyah adalah simbol anak Melayu yang telah dididik dengan begitu rupa boleh murtad. Apa yang Haji Bukhari boleh buat? Airmata sahaja modal dia. Masuk TV menangis, keluar radio menangis, pergi forum menangis apa yang dia boleh buat? Semua dokumen mahkamah akan jadi bahan arkib termasuk p ermohonan kafir laknatullah itu minta Aisyah dibebaskan untuk dimurtadkan ..


Butir asal permohonan.. ....


Permohonan ini dibuat oleh Lennet Teoh Hui Leong seorang peguam Cina Kristian. (Read Herbes Corpes bawah bab 36 kanun acara jenayah). Tujuan untuk membebaskan seorang yang didakwa ditahan secara salah. Sebarang permohonan seperti ini perlu bagi sebab mengapa didakwa tahan secara salah. Permohonan dibuat bawah bab 36 atas alasan Article 11 Perlembagaan Persekutuan. Iaitu hak kebebasan beragama. Tiada langsung soal kahwin timbul. Permohonan tu menyatakan, perenggan 6, bertarikh 28 November 1997 di Makamah Tinggi Malaya Kuala Lumpur bahagian jenayah.


Sebab yang dia beri, 'Saya Lennet Teoh Hui Leong telah dilantik oleh Nur Aisyah untuk memberi nasihat kepadanya berkenaan dengan pertukaran agamanya kepada Kristian dan atas arahannya saya telah menyediakan surat sumpah untuk Nur Aisyah menolak dan meninggalkan agama Islam.'

Perenggan 23: 'Saya Lennet Teoh percaya bahawa Nur Aisyah sedang dikurung secara salah oleh keluarganya. Saya percaya tindakan ibubapa, abangnya dan bapa saudaranya telah melanggar hak kebebasan Nur Aisyah menganut agama pilihannya iaitu Kristian Khatolik'.

Kita tak boleh buat apa-apa sebab article 11 Perlembagaan Persekutuan menyatakan mana-mana warganegara Malaysia yang telah cukup umur (18tahun) berhak mutlak menukar gamanya. Itulah perlembagaan kita yang memerdekakan orang Melayu kita tahun 1957. Perlembagaan itulah juga yang menjerut kita sendiri. Adakah anak cucu kita akan selamat dengan perlembagaan itu? Bila berlaku pertembungan antara hukum syara' dengan undang-undang sivil, undang-undang syara' akan terbatal. Maksud agama rasmi kita Islam adalah acara-acara rasmi hendaklah dibuat mengikut cara Islam. Contohnya perlantikan sultan, rasmi parlimen dll. Tak lebih dari itu. Bab kehidupan, politik, ekonomi.... semua tak termasuk.

Article 4 pula menyatakan: 'Mana-mana undang-undang yang bertentangan yang bercanggah dengan perlembagaan ini adalah batal dan tidak sah. Ini termasuklah hukum syara'.


Contoh kes Hartina Haji Kamarudin.

Pada masa ceramah ini dibuat, Haji Kamarudin ada dalam lokap, didakwa mencederakan seorang Hindu kafir laknatullah kerana memurtadkan anaknya.. Anak yang dibela selama 18 tahun dengan begitu susah payah datang ke Rumah dalam keadaan Hindu.

Haji Kamarudian seorang penjual sate di Perak. Beliau lepaskan anaknya selepas 18 tahun ke KL untuk cari kerja. Tak terlintas langsung di kepalanya anaknya akan murtad. Tak sampai 9 bulan, Hartina balik ke restoran bapanya dalam keadaan Hindu dengan nandek kat dahi . Bukan itu saja. Anak yang dimanjakan begitu rupa balik mencabar bapanya, bawa boyfriend dan kawan-kawan boyfriendnya sambil berpeluk-p eluk dalam keadaan dia pun dah Hindu dengan nandek. Haji Kamarudin takek si kafir tu kat tengkuk, menggelupur dia depan kedai tu.


Haji Kamarudin juga dipelupur oleh kawan-kawan si Hindu tu sampai nak pengsan. Adik lelaki Hartina umur 16 tahun turut kena belasah kerana nak menyelamatkan akidah kakaknya depan kedai tempat bapanya meniaga.

Apa Hartina buat masa tu? Hartina papah kekasihnya dan biarkan bapanya menggelupur sendirian. Tak cukup dengan itu, dia pergi ke balai polis buat report bapak dia pukul boyfriend dia. 14 hari Haji Kamarudin dengan adik lelaki Hartina merengkok dalam lokap sebab report anak kesayangannya yang mempertahankan kekasih Hindunya. Tak cukup dengan itu disaman pula bapanya 3 juta. Remuk hati seorang bapa yang diheret ke penjara kerana anak sendiri. Tak cukup lagi, dia telah menghina bapanya dengan menukar nama Hartina Haji Kamarudin kepada Nivasni Rajeswari. Nama Hindu.

Semasa masih terlantar kat hospital (akibat dipukul binatang Hindu laknatullah ), Haji Kamarudin ditangkap polis semula sebab Hindu laknatullah ditembak oleh seorang yang tak dikenali. Jadi, Haji Kamarudin, anaknya dan anak saudaranya kena kurung masuk lokap kerana menjadi suspek utama kes tembakan tersebut. Anak yang ditatang begitu rupa akhirnya menyebabkan dia merana dalam keadaan hina di dalam negara yang negara Islam!! Haji Kamarudin juga dikenakan berbagai tuduhan. Setakat itu saja, 4 tuduhan.

Yusof Qardawi dalam kitabnya menyatakan hendaklah mempertahan akidah hatta dengan nyawa sekalipun. Itu yang Haji Kamarudin buat dalam mempertahankan hukum Allah, dilokap sedemikian rupa.

Lagi satu kes lain saudara baru kita, nama Yusof bin Abdullah , nama asal Hindunya Santana. Ada seorang isteri, namanya apa entah.Ada anak lelaki, nama Sunjay kalau tak silap. Usia 2 tahun masa tu. Ajak isterinya masuk Islam. Abangnya telah lebih 20 tahun masuk Islam. Isterinya kata ?eh!? Yusof bawa anaknya sekali masuk Islam dengan nama Mohamad Syazani bin Yusof. Dia hidup 2 beranak tu selama 2 tahun. Lepas 2 tahun si minaci datang semula dan bawak lari anak ini ke KL dengan boyfriend barunya.Yusof tak tahu apa nak buat, dia minta mahkamah syariah Alor Setar keluarkan perintah penjagaan hak ke atas anaknya.

Mahkamah pun bagi. Dia pun datang ke KL dan ambil balik budak tu. Si emak ni pergi mahkamah tinggi KL mintak hak jaga anak. Mahkamah tinggi bagi pada si minachi ni. Heran sungguh. Bila si minachi ni tak dapat nak ambil balik budak tu, dia pergi report polis. Tahu polis buat apa? Cari Yusof dan tangkap! (padahal Yusof dapat hak penjagaan daripada mahkamah syariah Alor Setar). Yusof masuk lokap 8 hari.

Lepas tu polis ambil balik budak tu kasi pada emaknya. Hari ini, budak tu kembali jadi Hindu. Tak cukup dengan itu, kurang ajarnya si minachi ni, dia minta pulak mahkamah tinggi batalkan perintah jagaan anak yang dikeluarkan oleh makamah Syariah Alor Setar yang diberi pada Yusof.

Dalam kes Suzie Teoh, seorang budak perempuan dari Kelantan umur 16 Tahun telah peluk Islam atas kerelaan sendiri. Bapa dia tak suka, lepas tu saman anak sendiri dan saman Majlis Agama Islam Negeri Kelantan, heret anak dia ke mahkamah persekutuan. Dia mohon pada makamah, agar istiharkan anak dia masuk Islam tak sah.

Masa tu, Tun Salleh Abas yang jadi hakim. Beliau seorang yang alim dan warak. Bila dihadapkan dengan kes Suzie Teoh, menangis Tun Salleh Abas. Terpaksa buat perisytiharan. 'Dibawah Perlembagaan Persekutuan, hak seorang anak tertakluk dibawah jagaan ibubapanya selagi belum cukup 18 tahun. Kalau nak tukar agama, kena minta kebenaran ibu bapanya. Semasa Suzie Teoh masuk Islam, berumur 16 tahun. dia tak sah peluk Islam.' Atas kearifan dan iman Tun Salleh Abas, dia simpan fail tu dalam lacinya selama 2 tahun. 2 tahun kemudian, lepas hari jadi Suzie Teoh yang ke 18 tahun, dia buka balik kes itu dan bagi peluang Suzie isytiharkan agamanya sendiri. Penuh mahkamah nak tahu kes tu; wartawan tempatan, wartawan asing semua nak dengar keputusan. Terketar-ketar budak tu. Baru umur 18 tahun. Sambil menangis, budak tu kata ' Saya yang arif, kekal dalam agama saya, saya masih nak nama Nur Aini.' Maka Tun Salleh Abas pun dengan bangga mengisytiharkan Islamnya sah dengan namanya Nur Aini. Selamat akidah seorang budak. Sebab itu jugalah Tun Salleh Abas kena buang atas 5 tuduhan. Tuduhan kedua atas sebab melengahkan kes seorang budak tanpa sebab selama 2 tahun. Itulah harga yang Tun Salleh Abas terpaksa bayar.


Kes terakhir sekali yang paling teruk, kes saudara Ibrahim, isterinya Siti Solehah dan anak perempuannya usia 5 bulan mati dipancung kerana tidak mahu kembali kepada agama asalnya, Hindu. Pada malam hari Valentine 14 Februari, pada waktu anak Melayu bertukar tukar bunga di Dataran Merdeka. 3 Saudara kita mati dipancung dalam sebuah kontena demi mempertahankan agama.

Peristiwa 13 Mei tercetus apabila seorang budak Melayu dibunuh kerana dia Melayu bukan kerana dia Islam. Dalam sejarah Melayu, tiada lagi orang Melayu dibunuh kerana Islam. Semuanya sebab Melayu. Inilah pertama kali.

Jika kita sorot semula sejarah Islam Yasir, bapa kepada Amar diseret di hadapan. Amar diugut supaya tukar agama. Kalau tidak, bapanya Yasir akan dibunuh. Amar kata,'Allah hu Ahad'.. Terus Yasir kena pancung di padang pasir. Kemudiannya, Sumaiyah ibunya juga disula dari bawah tembus ke jantung. Mampu berkata 'Allah hu Ahad'. Berlari Amar menemui Rasullullah SAW. Dan akhirnya, mengikut sejarah, Amar menjadi seorang mujahid berperang bersama Rasullullah SAW. Itu zaman puak Quraisy kafir laknatullah berkuasa. Rasullullah SAW tiada kuasa lagi pada masa itu.Rasullulah tak boleh buat apa.

Dalam kes kita, bukan sahaja Ibrahim dipancung kepalanya sehingga putus, tak cukup lagi, tangannya juga turut dipotong. Sehinggakan Majlis Agama Islam Selangor terpaksa minta masjid mandikan jenazah saudara-saudara kita yang mati syahid itu. Apalah dosa anak kecil yang berusia 5 bulan itu? Ibrahim dan Siti Solehah bukan calang-calang orang. Ibrahim seorang saintis Pakar Geologi manakala isterinya Siti Solehah, seorang Pakar Botani. Tanda-tanda syahid jelas pada ketiga mayat tersebut. Walaupun 5 hari dalam peti sejuk darah masih memancut keluar pada ketiga-tiga mayat. Bayi yang berusia 5 bulan masih mengalirkan darah hangat seperti baru mati. Peluhterpercik pada dahi mereka. Mereka dikebumikan di kubur Bukit Kiara. Kalau saudara semua tak mengalirkan air mata melihat kubur mereka bertiga terutama bayi yang berusia 5 bulan itu, mesti ada yang tak kena dengan hati kita Hebat mana kita sehingga tak boleh mempertahankan saudara kita sendiri Sedangkan Ibrahim telah melaporkan pada pihak polis dan Majlis agama yang dia diancam untuk dibunuh supaya kembali ke agama asalnya.

Dalam satu hadis yang berbentuk futuristik (masa depan), Rasulullah SAW berpesan 'Bersegeralah kamu melakukan amalan soleh kerana akan datang kepad a umatku di suatu masa, satu fitnah yang begitu besar yang datangnya seperti satu kepingan hitam di malam gelap gelita tak nampak'. Sahabat bertanya 'Apakah fitnah besar itu ya Rasullullah? ' 'Fitnah itu adalah kamu akan lihat umatku di hari itu, di waktu itu,pada masa itu, pagi hari Islam, petang kafir. Petang Islam, pagi kafir balik.' Sahabat bertanya lagi. 'Mengapa begitu ya Rasullullah? ' Rasullullah SAW menjawab, ?Sebab dia jual agamanya dengan nilai dunia'.


Imam Ghazali pernah berkata dalam perkara ini, 'Akan datang fitnah murtad ini dalam keadaan seperti semut hitam di atas batu hitam di malam gelap.' Mana nampak? Kecuali kalau jiwa kita tengok satu perkara dengan cahaya keimanan.

Bagaimana gerakan murtad ini berjalan di Malaysia sehingga kita tak nampak langsung. Gerakan Hindu kita tok sah sebutlah Belum habis cakap, dah ada yang tunggu dengan parang kat luar. Gerakan Yahudi lagilah teruknya. Henry Ford (orang kaya yang buat kereta Ford tu) pernah menulis berkaitan Yahudi tahun 40an atau 30an dulu dalam bukunya 'International Jew' (tak Silap saya).

Unsur Yahudi begitu tebal dalam masyarakat kita tapi kita tak nampak. Paling nyata, rokok yang orang kita hisap tu. Setiap satu batang itu ada saham kepada puak Yahudi. Tak de kilang rokok yang bukan Yahudi punya. Sapa yang hendak berenti merokok, ambil ni sebagai iktibar. Yahudi punya kerja, baru letak bola sebijik, 70 ribu Melayu tak sembahyang kat stadium Shah Alam. Belum kira yang kat rumah lagi.

Bab Kristian, lebih terancang, lebih terperinci lagi. Semenjak kalah dalam perang salib terakhir, iaitu dalam pemerintahan King entah apa nama ke 6 yang terakhir. Sebelum dia mati, dia telah berwasiat dan wasiatnya ada ditulis dengan emas di London . Dia berkata: 'Kepada semua pemimpim-pemimpin Kristian, kita hari ini telah melakukan kesilapan besar, kita berperang dengan tentera Islam dengan pedang, bukan berperang dengan akidah yang ada pada mereka. Sebab tu Islam menang walaupun 30 ribu tentera mereka dengan 300 ribu tentera kita, mereka tetap menang sebab mereka (orang Islam) berperang kerana nak mati. Kita perang untuk hidup. Oleh itu, hendaklah kita tukar strategi. Melancarkan peperangan ideologi, fahaman dan budaya keatas orang Islam.'

Wasiatnya berjaya dilaksanakan setelah King tu mati, 1492, kerajaan Islam Andalusia yang paling agung pada masa itu tumbang di tangan Kristian. 1511 kerajaan Islam Melaka tumbang, tak lama lepas tu, tumbang kerajaan Islam Pattani . Tak lama selepas tu, tumbang kerajaan Islam Kedah . Tak lama lepas tu,tumbang kerajaan Islam Mindanao ..Lepas tu kerajaan Islam Acheh ... semuanya satu demi satu..

Macamana benda ni boleh terjadi?

Sebab gerakan Kristian berdasarkan kepada 3G. GOSPEL,GOAL, GLORY . Pertama kitab dia, kedua kekayaan kita, ketiga menang terhadap Islam. Kalau kita tengok sejarah, Alfonso De Albuqueque bukan datang ke Tanah Melayu bawa tukang masak sebab nak rempah kari kita. Dia bukan makan kari, di a datang bawa mubaligh Kristian Francis Xavier (kalau saya tak silap eja), sebab nak sebarkan ajaran Kristian.

Bagaimana cara dia sebarkan Kristian nih?

Orang kita panggil, gerakan halus.Dia panggil semua mubaligh Kristian yang nak datang ke Asia ni. Dia guna kaedah 'garam dan ragi'. Garam sebagai perasa, ragi untuk penapaian. Contohnya ubi kayu. Waktu siang asalnya ubi kayu kita letak ragi, esoknya masih lagi bentuk ubi kayu tapi sebenarnya tapai. maksudnya, dia kekalkan orang Melayu dengan identiti Islam. Hakikatnya kehidupan kita bukan cara Islam lagi . Cara inilah yang Rasulullah SAW kata macam kepingan hitam di malam gelita. Inilah yang Imam Ghazali kata macam semut hitam atas batu hitam di malam gelita tu.

Pertama, melalui sistem pendidikan. Di Malaysia, macam-macam sekolah dengan nama mubaligh Kristian. Convent itu, Saint ini. Menurut satu petikan seorang mubaligh Kristian pada masa itu yang ditulis semula oleh George Peters dalam sebuah buku tahun 40an. Kepada mubaligh-mubaligh Kristian yang nak datang ke negara kita, berkaitan pendekatan garam dan ragi'. Pendekatan seperti ini tidak memerlukan seorang Muslim Melayu berkenaan meninggalkan system kemasyarakatan yang dituntut oleh agamanya. Sebaliknya orang tersebut hendaklah digalakkan terus tinggal dalam masyarakatnya. Justeru itu, ragi tetap ujud dalam keutuhannya. Dia akan menjadi bagaikan sebuah lampu (Kristian) yang diletakkan dalam gelap. Penyebaran agama Kristian nanti akan terserlah dalam sifat kerohanian, bukannya organisasi. Dirasa kesegarannya, bukan bersikap kalam. Dinamik dan etikal, bukan bersifat formalistik.

Pendekatan begini telah memperlihatkan kebaikannya. Lantaran ia tidak menganjurkan ahli Melayu tadi menjadi ahli baru Kristian yang formal, menyendiri terpisah dari masyarakatnya. Sebaliknya ia memberi laluan agar dapat dimasukkan semangat dan ajaran Jesus bagaikan sebutir ragi yang bertindak dengan proses penapaiannya ke atas seluruh masyarakat Melayu seluruhnya.

Ajaran Kristian akan bertindak melahirkan revolusi , justeru itu nanti,dapatlah dikatakan bahawa kita nanti akan memperolehi satu Kristian muslim Melayu tempatan yang mencerminkan Kristian muslim Melayu sejati.. 'Sebenarnya dia ingin. Akan datang suatu masa nanti, orang Melayu sendiri tanpa dipaksa-paksa akan buat revolusi untuk menjadi Kristian. Cara kebajikan pulak... Hari ni sapa tak kenal kelab rotary yang cuci buah pinggang,kelab lion, bulan sabit merah, Saint John's Ambulans, sapa tak kenal palang merah. Mereka masuk dengan cara menghidupkan sekularisme. Sekularisma adalah satu cara mengasingkan agama daripada kehidupan. Itulah kita hari ni mengasingkan Islam daripada kehidupan dunia. Cara lain adalah dengan menghidupkan maksiat. Kita kena ambil tindakan samada dengan tangan, dengan mulut, atau paling lemah sekali, dengan hati.

Bangun malam buat sembahyang hajat agar kita semua diselamatkan dari fitnah besar ini. Paling kurang pun, fowardkan email ni kepada saudara kita yang lain yang tak tahu menahu tu. Kita kena peka. Ini semua tanggung jawab kita semua.

Akhir sekali, email ini tiada kena mengena dengan ceramah nak berkempen politik atau apa saja. Sekadar meniupkan semangat perjuangan dalam diri kita yang mengaku Islam ini. Ni lah masanya kita bangkit pertahankan agama Islam sebelum terlambat.

#kawan-kawan yang dikasihi, tolong forwardkan email ini untuk pengetahuan dan tindakan kita semua sebagai orang Islam agar perkara ini boleh dijadikan iktibar dan benteng untuk kita mempertahankan akidah kita yang telah di Islamkan atas tiket keturunan dimana dengan sebab ini kita telahpun mendapat banyak rahmat dan belas ihsan dari Allah tanpa perlu melalui hidup Sebagai seorang yang terpesong dari ajaran-Nya dan sentiasa mencari-cari jalan yang betul.

Di harap rahmat Allah dan doa-doa para waliullah dapat melindungi kita sehingga kita kembali ke sisi-Nya. Sementara itu, berhati-hatilah dalam apa jua yang kita lakukan dan sentiasa beringat kepada Allah.

Isnin, 7 Februari 2011

luahanku membisu~~~tak guna memaksa utk difahami.

Kini, sejak beberapa bulan ni,...
Aku sedar yg aku tidak lagi suka 
meluahkan isi hati, 
memperdengarkan perasaan, 
mencurahkan emosi 
seperti yg aku lakukan sebelum ini. 
Segala sakit pening, sakit hati, sakit perasaan, sakit minda,... aku lebih selesa tidak berkongsi.

Tiada lagi Cik Siti Nor Ain utk mendengar, bukan kerana dia tidak sudi, tetapi aku yg tak mahu berkongsi...
walaupun kasih tetap sama, tp hidup kita dah berbeza.

Tiada lagi rengekan kpd bonda kerana kurasa segala yg kualami tidak seberat apa yg bonda tanggung selama ni.
Segala duka tidak terluah, kadang-kala kucuri pandang wajah bonda, inginku kongsi masalah jiwa, tp tak terluah jua.

Maafkan aku, bukan tidak percaya pd sesiapa, tp aku merasa tiada lg yg dpt melapangkan jiwa, meringankan masalah, mencerahkan pemikiran.
Seringkali kumerasa fikrahku sukar difahami, pemahamanku sukar dimengerti, suaraku sering disalah erti.
Bukan mereka yg bersalah, tetapi aku yg dah berubah.
Aku lebih suka menyendiri, tetapi bukan bermakna duduk seorang diri.
Menyendiri dlm ramai.
Senyum dlm duka.
Diam dlm derita.
Menangis mencoret kata ini.

Tapi, hikmah sentiasa ada.
kumerasa segalanya DIDENGAR OLEH YG MAHA MENDENGAR.
Dialah sandaran utama.
Tak guna memaksa org memahami,
kerana sudah tentu Sang PENCIPTA lebih mengerti !!!