Islamic Widget

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Rabu, 27 Oktober 2010

tak memerlukan cinta untuk berjodoh, tp apabila jodoh, InsyaALLAH bercinta..

Dua tiga hari ni org sekeliling aku ramai yg brbicara mengenai jodoh.....
Apa itu JODOH...??
Pada aku, insan yg akan berjodoh, tak mmerlukan CINTA...org slalu mnganggap, utk mncari jodoh, prlu mncari cinta...tp pada aku, mncari cinta tu tk sama dengan mencri JODOH...cinta tak prnah mnjamin JODOH...lg pon cinta mnusia tu bkn sgala-galanya...ia boleh dtg n pergi...jika ia ada, mgkin kita akn rasa gembira,...tp bila ia hilang, ....kecewa? knpa?
bknkah cinta ALLAH tu cinta utama yg kita perlu kejar...jika kita mencari cinta ALLAH, insyaAllah akn mnemui jodoh yg sma2 mncintaiNYA...tp, kalo kita cri cinta manusia, adakah kita akan mrasa cinta ALLAH? tnya diri sendiri...

oleh krn aku budak math, aku nk buat equation kt sini:
cari cinta ALLAH = cinta ALLAH + cinta manusia (insyaALLAH)
cari cinta manusia = cinta manusia (kalau dpt)
mana lagi untung?


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Jangan kutuk aku tau (n_n)